Fondvägg

Ungefär hälften av min hjärnkapacitet nuförtiden går åt till att fundera över renoveringsprojekten här hemma. Det jag längtar mest till är som sagt Tovas blivande rum. Tänkte göra vita väggar och sen en lite färglad fondvägg. Hade hittat världens finast tapet från Sandberg (tapeten Lilly fast i rosa/blå utförande):

MEN så knallar Johan förbi datorn vid vilken jag sitter och drömmer mig bort i inredningshimlen och utbrister nåt i stil med: "Uääääck jag vill kräkas av såna där tapeter! Får sån äcklig väntrumskänsla. Usch gräslig"

Happ känns inte lika skoj längre om mannen mår illa varje gång han vistas i dotterns rum. Bara att tänka om.

Så fick jag en idé om en väggmålning istället med inspiration hämtad direkt från fantastiska Isa Form (är väl egentligen en lite sämre kopia av en poster därifrån) Så jag spenderade en stund med Paint (tydligen från stenåldern?) och påtade ihop denna:

Tänk er en helvägg. Vad tror ni om det?? Och så expedithyllan längst åt höger där stigen tar slut .
Vill inte få en gulligullkänsla utan lite mer retrostil.

Jaja har ju lite tid att fundera och lär hinna ändra mig 20 ggr till innan dess!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag tror det blir toksnyggt..;)

Expedit hyllorna är ju jättebra, Filip har en i sitt rum och så ska vi köpa en till hallen med för att förvara alla vantar,mössor mm i.

Kram!

2009-10-13 @ 20:26:38
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/
Postat av: Kristin Forsell

Tänk att du e så mysig å pysslig, önskar att jag var som du... Trevlig blogg du har förresten...

Ha de så bra.

Kram

2009-10-15 @ 14:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0