Vaccinering

Har för det första konstaterat att jag är rätt värdelös på att blogga. Tror det beror på att man alltid måste logga in för att skriva något. På facebook och Familjeliv är jag alltid automatiskt inloggad så då blir det till att man tjatar sönder alla stackare där istället ;-)

Hursomhelst så har vi lyckats vaccinera oss idag, ja mot svininfluensan. Vi försökte igår kväll med, efter gympan, men den beräknade kötiden var ca 3 timmar så NEJ TACK kändes det som ;-) Och Alvin var helt hysterisk besviken för att han inte fick ta sprutan som han laddat hela dagen för.

Åkte in igen med barnen på bussen imorse för att möta upp Johan på ett ställe mitt i stan som vi hört talas om. När vi väl satt i rummet och höll på att kavla upp ärmarna frågar tanten om vi är listade där.. vilket vi såklart inte var. Nehepp tack o hej typ. Gick förbi Vaccinationsbyrån i stan i samma sekund de just stängde kön.. vidare till en vårdcentral som varken hade vaccin kvar eller tog emot barnfamiljer. Chansade på stället vi var på dagen innan och där minsann lyckades vi! Var knappt kö alls kl 11.00 på förmiddagen så det gick smidigt och bra.

Och Alvin var så duktig! Sa inte ett pip och efteråt påstod han att det inte gjorde ont alls! Sköterskan såg väldigt lättad ut och sa nåt i stil med att det var skönt att slippa känna sig så elak för en gångs skull. Tror hon syftade på alla barn före oss i kön som gallskrikit. Jag var faktiskt rätt chockad själv att han var så cool..

Imorgon blir det mys med gamla tjejgänget hemma hos Lotta. Inte ofta vi alla kan ses nuförtiden med barn, plugg, heltidsjobb etc. Så en träff är verkligen på sin plats! Lär dock få ta två bussar hem sen med Tova på kvällen men det är det värt.

Tänkte somna före midnatt idag så kanske borde lägga mig ner då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0