Trångt..

.. har vi det i vår 160-säng om nätterna. Än så länge har varken något barn eller hund smugit sig dit men snart så.. det är bara en tidsfråga.

Oftast inträffar fenomenet att alla vill komma dit i ungefär samma sekund som jag lagt mig. Spelar ingen roll om klockan är 10 på kvällen eller 2 på natten. I samma sekund man lagt huvudet på kudden så blir Tova panikhungrig och vill blir förflyttad till maten, sen flyger dörren upp varpå en yrvaken 3-åring står där i öppningen och kräver att man ska hitta hans nalle som också ska sova med mamma o pappa. Mitt i tumultet så smyger sig Wilma obemärkt upp i sängen och kryper snabbt ner under Johans täcke.

Sen ligger vi där hela familjen och sover sött resten av natten ;-) Men det är rätt mysigt ändå.. och speciellt eftersom jag vet vem som sover trängst!

(Observera Alvins ointresse att lämna utrymme åt andra, Johans vackert bländande ben och även den håriga lilla varelsen nere i högra hörnet)




Och mamma tjatar om att vi ska köpa en bredare säng.. why??

Kommentarer
Postat av: Bella

hahaha, men åh så söta! :) Diggar Alvins stil :) Och dom ligger ju verkligen på samma sida också :P Kram

2009-11-30 @ 23:43:31
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: karin

Jag kan förstå Johan i det här. Hade samma fenomen när jag å Ante just fått Tristan. Jag hade en stor hankatt som ett halsband på bröstet. En bäbis bredvid mig och en mellanstor hund under täcket och på mina ben.. Ante däremot hade hela sin halva att njuta av!

Men det är som du säger något man samtidigt njuter av. Å om "några" år kommer varken Tova eller Alvin vilja sova med er.. så passa på å njut ;)



Älskar dig massor vännen! Snart ses vi!

Kram

2009-12-01 @ 14:52:51
Postat av: Lakritsfia

hahahahahahahhaaahha underbart!!!!!! :-D Måste säga det jag med... ÄLSKAR JULEN!!!!!!

2009-12-01 @ 19:35:14
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Mormor

Tur inte momo "lägger sig i". Puss puss älskade familjen!

2009-12-01 @ 20:35:45
Postat av: Lotta

Det ser ju jättemysigt ut ;) Undrar om jag kommer att känna likadant när vi kommer att knö fyra personer (två stora och två små) i våran säng som bara råkar vara 1,35... Måste bara säga igen att Alvin och Tova är så otroligt lika, spännande det där, undrar om lillebror här blir lik sin storebror?! kramar!

2009-12-04 @ 23:50:13
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0