Nattning from hell ;-)

Ibland är man nära att bryta ihop.. som ikväll efter Anna gått hem och Alvin skulle sova. Började med ett hysteriskt utbrott då han inte fick gå ut i shorts och linne, skrek konstant i en halvtimme så det inte ens gick att amma Tova, vilket resulterade i att hon skrek lika högt. Vet inte hur men på nåt vänster fick jag ner Alvin i sängen och han blev tillslut lugn och tyst, kunde amma Tova och lägga henne och sen återvända till Alvins rum för att "bli vänner" igen. Nån gång där i mitten ringde jag Johan som sa att han var på hemgång, och det var väl det som fick mig att inte tappa hoppet om att överleva ;-)

Hur gör ni andra med fler barn, eller trotsar ingen annans 3-åring på det här viset??

Hursom så var det hur lugnt och tyst här som helst i samma sekund Johan klev innanför dörren.. bara jag som var halvt söndergråten och röd i ansiktet! Lite småless kanske?

Annars var dan toppen med trevligt besök från både Anna och Bella :-)

Och nu är det lugna gatan så bäst att ladda om för en dubbel bussresa med båda barnen till stan imorgon!

Kommentarer
Postat av: Eli

Näe, du är inte ensam -Noah får också såna där idéer för sig ibland och blir såklart skitarg om han inte får sin vilja igenom. Vissa saker säger man ju ja till, men en del idéer funkar ju inte..o då slår han bakut..

Men det går ju över säger de.. =)

2009-11-19 @ 22:38:52
Postat av: Ingela

Du Ebba är oxå jävlig ibland...lyssnar aldrig nu för tiden och blir arg och slår i dörrar.Imorse va hon jätte arg på HUgo och sa att han var dum och skulle slå han...så man har vad man gör va;)

2009-11-20 @ 10:11:02
URL: http://rutan81.blogg.se/
Postat av: Lakritsfia

Nu är tjejerna inte så trotsiga de har de aldrig varit MEN ibland vill de inte som jag vill. Är ensam en del kvällar tex ikväll. Ville att de skulle somna direkt och lugna ner sig men de bökade någon minut. Då kör jag med fula trick och säger antingen att- nu måste ni visa Novali hur man gör och då blir de lugna direkt eller så säger jag- bråkar ni mer så blir det inget lördagsgodis imorn! hahaha! FUNKAR ALLTID! :-D Då blir de lugna DIRKET!

2009-11-20 @ 20:42:22
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0