Lussebullsbak

Wiiiii julen är här!! Jag älskar julen! Och julpynt :-D Det gör inte Johan.

Jaja hursomhelst så har vi bakat lussebullar idag och Alvin ledsnade inte förrän sista plåten. Men så vet jag varför och det är för att han tyckte det roligaste var att få på sig den bautastora grytvanten och få hjälpa till att sätta in och ta ur bullar ur den supervarma ugnen! Nåt häftigt måste det ju vara med hela bullbaket såklart. Och jag som trodde han skulle bli lika förtjust i det volangprydda lilla förklädet jag införkaffade åt honom dagen till ära.. men nej grytvanten var väl som nån slags robotvante eller nåt annat häftigt.

Men bullarna blev klara och de blev riktigt fina med, sonen har talang för att rulla kringlor och bollar helt enkelt.

 

 

Imorn kommer mormor ut och då blir det pepparkaksbak också. Får se om nån kaka blir ätbar iår. Har aldrig lyckats med det förut nämligen så det blir minst sagt spännande att se om man slipper skrapa brända smulor från varenda plåt iår.

Annars så är allt toppen och alla lampor och stjärnor förgyller skitvädret litegrann ;-)

Sa jag att jag älskar julen??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0