Nice försovning

Började dagen med att vakna och inse att vi skulle varit hos dagmamman för 10 minuter sen! Men ingen panik här inte, jag är ju ledig! Börjar dock fasa för den dagen då jag ska med en buss till jobbet, har 2 barn att lämna och vaknar så sent som vi gjorde idag. Men den dagen den sorgen! Då kanske man inte använder snoozeknappen längre?!

och anledningen till den trevliga sovmorgonen var att Alvin var vaken till 22.00 igår kväll. Sen vaknade han 06.30 och var asgrinig! Lyckades som tur var lura honom att det fortfarande var natt (tacka vet jag mörkret på vintern) så han somnade om.. dock lite för mycket. ;-)

Drog på en trevlig vurpa på hemvägen sen också men lite lårkakor, blåmärken och muskelsträckningar har väl ingen dött av? Nä riktigt så allvarligt blev det inte men det känns, bara att vänja sig.

Ska väl göra några knyck här nu medans Tova sover. Sen blir det dags för tomtefest på eftermiddan. Alvin har övat julsånger bra länge nu så ska bli kul att se resultatet. Dock har ungen en tendens att hellre vilja stå med mormor än vara med och uppträda när det väl gäller, eller så får mormor helt enkelt uppträda hon med! Det blir bra det.

Nepp hänga tvätt, äta frukost, ringa vårdcentralen, borsta tänderna, dammsuga och handla mjölk. Inte nödvändigtvis i den ordningen men bäst att börja nånstans!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Oj.Det kallar jag lyx ;-)

Tur att han somnade om.

Det gör tyvärr inte mina barn.

Nu ska jag snart bege mig iväg.

Är jättenervös men det får gå som det går.

Kramar!!!

2009-12-16 @ 12:51:00
URL: http://vera82.blogg.se/
Postat av: jessica

din stackare!! att han orkar vara vaken så sent då ;) iofs det skulle nog Filip med vara om han fick haha..Jädra tur att det är mörkt på mornarna, Filip kom upp 05,50 häromdan men då sa jag at det var natt :-)

2009-12-16 @ 21:14:08
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0